Föreningslokal och övernattningsrum

Föreningen har en lokal för möten och kalas samt ett övernattningsrum. De är belägna på Eskadervägen 42, KV. Lokalerna kan bokas via fliken: ”Blanketter och dokument”. Festlokalen har bord och stolar till c:a 30 personer. Till lokalen hör ett kök med porslin också för c:a 30.  Köket är utrustat för att man ska kunna värma och servera mat till lika många personer, men är inte avsett för matlagning. Toalett och dusch finns att tillgå i lokalen. Handdukar, bordsdukar, linne mm får medlemmarna själva ta med sig. Festlokalen kan bokas för dag- och eller kvällstid fram till kl. 24.00. Kostnaden för att hyra dagtid är 500 kr  och kvällstid 1000 kr.

Övernattningsrummet har två sängar med sängkläder, dvs kuddar och täcken. Sänglinne och handdukar får medlemmen själv medföra. Priset på övernattningsrummet höjs från 1 januari 2024 (nya priset inom parentes). Övernattningsrummet kostar 200 kr/dygn under de tre första dygnen. De kommande dygnen 4-6 kostar rummet 300 kr/dygn. Därefter stiger priset till 400 kr/dygn. Maximalt kan övernattningsrummet bokas för 12 dygn i sträck.

Städning ansvarar medlem som hyr lokalen själv för. Medlem som hyr ut sin lägenhet, eller andrahandshyreshäster, får ej hyra lokalen.